PL EN DE
Tłumaczenia

FAQ

1. Co to jest strona rozliczeniowa?
Jest to jednostka rozliczeniowa stosowana w branży tłumaczeniowej do rozliczeń kosztów tłumaczeń pisemnych. W przypadku tłumaczeń zwykłych (niepoświadczonych) obejmuje ona 1500 znaków ze spacjami, zaś w przypadku tłumaczeń uwierzytelnionych (“przysięgłych”) - 1125 znaków ze spacjami, jak określono w ustawie o zawodzie tłumacza przysięgłego. Liczba znaków jest określana na podstawie wskazań edytora tekstu, przy czym każdy znak oznacza uderzenie w klawiaturę, np. literę, cyfrę, znak specjalny, kropkę, przecinek czy inne. Do rozliczenia brana jest pod uwagę objętość tekstu docelowego, tj. końcowy, przetłumaczony tekst.

 

2. Ile czasu zajmuje tłumaczenie?
Czas realizacji zlecenia uzależniony jest od języka, rodzaju i długości tekstu, ale terminy realizacji są dostosowywane do potrzeb i oczekiwań Klienta.
Tłumaczenia pisemne realizujemy w 3 trybach:
zwykłym – do 6 stron na dobę,
ekspresowym – 6 do 10 stron na dobę,
super ekspresowym – powyżej 10 stron na dobę oraz tłumaczenia wykonywane w dniu przyjęcia zlecenia.

 

3. Jak można zapłacić za wykonaną usługę?
Płatności za usługę można dokonać przelewem, poprzez PayPal lub gotówką w naszym biurze.

 

4. Dlaczego na stronie nie ma cennika i od czego zależy koszt tłumaczenia?
Każde zlecenie wyceniane jest indywidualnie. Koszt tłumaczenia uzależniony jest od rodzaju i długości tekstu, jego tematyki, języka tłumaczenia, trybu tłumaczenia i innych czynników. Zamów bezpłatną wycenę!

 

5. W jaki sposób należy dostarczyć materiały do tłumaczenia?
Dokumenty mogą zostać przesłane do nas drogą mailową lub przekazane osobiście pracownikom w naszym biurze.

 

6. Czym różni się tłumaczenie zwykłe od uwierzytelnionego?
Tłumaczenie zwykłe może być wykonane przez dowolnego tłumacza, zaś tłumaczenie uwierzytelnione, określane potocznie również jako “przysięgłe”, wykonuje tłumacz przysięgły, wpisany na listę tłumaczy przysięgłych prowadzoną przez Ministra Sprawiedliwości. Tłumaczenie uwierzytelnione jest opatrzone pieczęcią i podpisem tłumacza przysięgłego, który ponosi odpowiedzialność za zgodność przekładu z tłumaczonym dokumentem i rejestruje każde wydane tłumaczenie w prowadzonym przez siebie repertorium. Tłumaczenia “przysięgłe” wydawane są w formie papierowej, zaś tłumaczenie zwykłe można otrzymać w formie tylko elektronicznej (na życzenie oczywiście również w formie wydruku).

 

7. Czy tłumaczenie przysięgłe jest akceptowane przez wszystkie instytucje (w Polsce)?
Tak.

 

8. Kiedy wymagane jest tłumaczenie przysięgłe?
O konieczności zamówienia tłumaczenia “przysięgłego” decyduje zwykle cel, dla jakiego tłumaczenie jest potrzebne. Jeśli odbiorcą tłumaczenia ma być urząd, sąd lub inna instytucja, z pewnością potrzebne będzie tłumaczenie z pieczęcią tłumacza przysięgłego. Przed złożeniem zamówienia najlepiej skonsultować wymagania odbiorcy tłumaczenia.

 

9. Jakie formaty plików są obsługiwane?
Najczęściej przesyłane do tłumaczenia są pliki w formatach .doc. .docx, .odt, .txt., .rtf, .xls, a także pliki PowerPoint, pdf, jpg. Istnieje również możliwość przekazania plików w innym formacie. W celu ustalenia, czy możliwa będzie praca na określonym formacie, prosimy o kontakt z naszym biurem.

 

10. Jakie rodzaje tekstów tłumaczycie?
Realizujemy zlecenia na tłumaczenia przysięgłe, jak i zwykłe, w tym specjalistyczne we wszystkich językach europejskich oraz pozaeuropejskich. W naszym biurze tłumaczeń realizowane są przekłady tekstów z różnych dziedzin: m.in. prawo, handel, ekonomia, biznes, finanse, rachunkowość, bankowość, marketing, reklama i public relations, chemia, farmacja, medycyna, technika, informatyka, budownictwo i wiele innych.

 

11. Czy wystawiają Państwo fakturę?
Tak.

Najnowsze posty na blogu

2000 stron tekstów prawniczych i pokrewnych w 2 miesiące? [...] Kilka dni wcześniej świętowaliśmy sylwestra. Nowy rok dopiero powoli się rozkręcał. W jednym z pierwszych dni 2020 roku odebraliśmy telefon od prawnika z amerykańskiej [...] czytaj więcej Q & A - odcinek 4, czyli Language Link odpowiada na Wasze pytania Przedstawiamy czwarte nagranie z cyklu "Pytania i odpowiedzi". Tym razem odpowiadamy na następujące pytania:  Jakie formy płatności akceptujemy?  Czy tłumaczymy [...] czytaj więcej O tym, że tłumacz ustny jest trochę w cieniu, ale jednocześnie [...] Z przyjemnością prezentujemy kolejny wywiad z serii rozmów z naszymi tłumaczami. Tym razem swoimi doświadczeniami dzieli się z nami pani Iwona Gandor, tłumaczka [...] czytaj więcej Rekrutujemy! Doświadczeni tłumacze techniczni języka angielskiego [...] Dynamicznie się rozwijamy, dlatego nadszedł czas poszerzyć nasz zespół tłumaczy technicznych języka angielskiego. czytaj więcej
zobacz wszystkie posty

Zainteresowała Cię nasza oferta?
Skontaktuj się z nami

Biuro Tłumaczeń Language Link 

 

Tel.: +48 12 341 55 76, +48 722 101 120, +48 533 324 624, +48 504 974 384

 

E-mail: office@language-link.pl

 

 

W sprawie tłumaczeń pisemnych prosimy o kontakt pod adresem: pisemne@language-link.pl
W sprawie tłumaczeń ustnych prosimy o kontakt pod adresem: ustne@language-link.pl
W sprawie wynajmu sprzętu i obsługi konferencji prosimy o kontakt pod adresem: konferencje@language-link.pl

 

Adres:

ul. Lea 64, 30-058 Kraków

Nasze biuro otwarte jest od poniedziałku do piątku w godz. 9:00 – 17:00.

 

Numer rachunku bankowego: 83 1940 1076 3033 3503 0000 0000, kod Swift: BPKOPLPW

NIP: 945-196-53-59

REGON: 120523222



Napisz do nas






Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych podanych w powyższym formularzu w celu uzyskania informacji na temat usługi. Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne do przetworzenia zapytania. Zostałem(-a) poinformowany(-a), że przysługuje mi prawo dostępu do moich danych, możliwości ich poprawiania, żądania zaprzestania ich przetwarzania lub ograniczenia przetwarzania. Administratorem danych osobowych jest Language Link Usługi Językowe Dorota Plutecka z siedzibą w Krakowie, ul. Lea 64.

Wszelkie prawa zastrzeżone
Kopiowanie materiałów zabronione
Copyright 2017 @ langugage-link.pl
tworzenie stron internetowych kraków
Strona wykorzystuje cookies. Pozostając na niej wyrażasz zgodę na ich używanie zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. więcejX
ul. Bronowicka 11 Kraków 30-084 Polska
X
Chcesz, żebyśmy do Ciebie zadzwonili?
Podaj nam swój numer telefonu
Proszę o kontakt